Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su privatumo politika.

Taisyklės Suprantu

Naudinga informacija

 

PRIEKABOS TECHNINĖ APŽIŪRA. REIKALAVIMAI

 

Privalomoji techninė apžiūra (TA) – Lietuvos Respublikoje įregistruotos transporto priemonės privalomas periodinis techninės būklės patikrinimas.

O1 ir O2 klasės priekabų ir puspriekabių TA atlikimo periodiškumas- po trejų metų nuo pirmos registracijos datos, po to– kas 24 mėn.  

O3 ir O4 klasės priekabų ir puspriekabių TA atlikimo periodiškumas- po metų nuo pirmos registracijos datos, po to – kas 12 mėn.

Kelių transporto priemonių privalomosios techninės apžiūros tikslas – identifikuoti transporto priemones ir įvertinti jų techninę būklę:

  • Ar įrašai pateiktuose dokumentuose atitinka faktinius duomenis; 

  • Ar vienetinės gamybos ar perdirbtoms transporto priemonėms išduotose techninės ekspertizės pažymose nurodyta, kad transporto priemonė pagaminta ar perdirbta laikantis nustatytų reikalavimų;

  • Ar transporto priemonės techninė būklė, konstrukcija, sistemų, agregatų ir mazgų veikimas bei efektyvumas atitinka susisiekimo ministro patvirtintus techninių reikalavimų naudojamoms kelių transporto priemonėms, gamintojo ir kitų teisės aktų reikalavimus.

 

Pavyzdys. Populiariausios O1 kategorijos priekabos TA vertinimas:

a) Sukabintuvas. Tikrinamas sukabinimo mechanizmo išdilimas, konstrukcijos pakeitimai; mechaniniai pažeidimai; varžtų laisvumas; apsauginio troso ar grandinės pažeidimai;

b) Rėmas. Negali būti aštrių briaunų, atplyšusių, prastai pritvirtintų konstrukcinių dalių, įtrūkimų, deformacijų, kiauriminės korozijos.

c) Važiuoklė. Neturi būti klibesių, lūžių, visi pakabos elementai turi būti tvarkingi ir savo vietose, kaip tai numatyta pirminėje konstrukcijoje.

d) Ratai. Padangos. Ratų dydis ir bendroscharakteristikos turi būti vienodos, neturi būti įtrūkimų, virinimo ar kitokio remonto požymių, turi būti visi varžtai (pagal stebulės konstrukciją), neturi būti akivaizdaus guolių klibėjimo. Priekabos padangos turi būti vienodo dydžio ir konstrucijos (raštas gali skirtis), be pažeidimų, gumbų. Padangos rašto gylis turi būti mažiausiai 1.6 mm. Priekaboms, kurių bendra masė iki 750 kg. ir neturi stabdžių - žieminės padangos neprivalomos. 

e) Elektros instaliacija. Rozetės, jungčių ir laidų pažeidimai;

f) Žibintai. Veikiantys galiniai gabaritiniai, posūkių, stabdžių, numerio apšvietimo žibintai, rūko žibintas (privalomas nuo 2000m. gamybos priekaboms), priekiniai gabaritiniai žibintai (priekaboms kurių plotis didesnis kaip 1,6m), šoniniai gabaritiniai žibintai (priekaboms kurių ilgis daugiau kaip 6m). Žibintai turi atitikti spalvinę gamą, būti tinkamai išdėstyti, gali turėti pažeidimų, kurie neturi įtakos skleidžiamai spalvai ar sandarumui.

g) Atšvaitai. Priekabos priekyje turi būti sumontuoti baltos spalvos, o priekabos šonuose- geltonos spalvos atšvaitai. Gale privalomi raudonos spalvos trikampio formos atšvaitai sumontuoti žibintuose ar atskirai.

 

SAVADARBĖ PRIEKABA. NUO KO PRADĖTI?

 

Savos gamybos transporto priemonė – fizinio ar juridinio asmens pagaminta transporto priemonė, kuriai nustatyta tvarka suteikiamas identifikavimo numeris.

Juridiniai ir fiziniai asmenys per kalendorinius metus gali pagaminti vieną transporto priemonę. Didžiausia techniškai leidžiama pakrautos savos gamybos transporto priemonės masė turi būti ne didesnė kaip 3500 kg, o sėdimųjų vietų skaičius – ne didesnis kaip 9 ir turi būti taikomas vienos pakopos tipo patvirtinimas.

Pradedant gaminti transporto priemonę, reikia parengti techninius dokumentus ir raštu juos suderinti su techninę ekspertizę atliksiančia įmone.

Tokius dokumentus sudaro:

· bendro vaizdo brėžinys (-iai) su matmenimis;

· savadarbių sudedamųjų detalių brėžiniai;

· svarbiausių savadarbių dalių atsparumo skaičiavimai (grąžulo, rėmo ir kt.);

· naudojamų dalių sąrašas;

· dokumentai, įrodantys, kad transporto priemonė buvo pagaminta naudojant transporto priemonės gamintojo įsigytą metalą, sukabintuvą ir padangas;

· eksploatavimo instrukcija.

Pastaba. Gaminant priekabą su inerciniais stabdžiais, turi būti pateikiama užsakovo pasirašyta stabdžių sistemos suderinamumo patikrinimo ataskaita (pateikiant ir inercinio įrenginio bei stabdžių mechanizmo bandymo protokolus), o gaminant priekabą su pneumatiniais, hidrauliniais, elektriniais stabdžiais – techninės tarnybos bandymo protokolas.

Esant galimybei, brėžinius, skaičiavimus ir eksploatavimo instrukciją gali parengti ekspertas.

Kai savos gamybos transporto priemonė baigta, techninė ekspertizė tęsiama – tikrinama, ar pagaminta transporto priemonė atitinka suderintus techninius dokumentus ir nustatytus reikalavimus.

Atlikus techninę ekspertizę, Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje prie Susisiekimo ministerijos reikia gauti individualų transporto priemonės patvirtinimą. Identifikavimo numerį transporto priemonei suteikia Valstybinė kelių transporto inspekcija  prie Susisiekimo ministerijos, tačiau numeris įkalamas ekspertizių įmonėje, kurioje atlikta techninė ekspertizė.

Gavus individualų patvirtinimą ir įkalus transporto priemonės identifikavimo numerį, transporto priemonę galima įregistruoti. Įregistruojant transporto priemonę Lietuvos Respublikoje, pateikiamas individualaus patvirtinimo liudijimas.

 

O1, O2 KLASIŲ SAVOS GAMYBOS TP TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ SANTRAUKA

 

1. Masė, matmenys (reikalavimai pagal Komisijos Reglamento (ES) nr. 1230/2012)

1.1. Didžiausia techniškai leistina pakrautos priekabos masė turi būti ne didesnė kaip 750 kg. (2007/46 EB II priedo 3 p.)

1.2. Ašies padėtis pakrautos priekabos masės centro atžvilgiu turi būti tokia, kad statinė apkrova sukabintuvo rutulinio sujungimo centre, esant bet kokiam priekabos pakrovimo būviui būtų ne mažesnė kaip 4 % didžiausios techniškai leistinos pakrautos priekabos masės arba 25 kg (taikoma didesnioji masė) ir ne didesnė kaip 10% didžiausios techniškai leistinos pakrautos priekabos masės.

1.3. Ašies techniškai leistina apkrova turi būti ne mažesnė kaip nustatyta maksimali leistina

1.4. Didžiausias leistinas gabaritinis ilgis - 12 m;

1.5. Didžiausias leistinas gabaritinis plotis - 2,55 m ;

1.6. Didžiausias aukštis - 4 m.

1.7. Grąžulo  ilgis  turėtų  būti  kuo  mažesnis,  tačiau  turi  leisti  prikabintai  priekabai  sukiotis horizontalioje plokštumoje vilkiko atžvilgiu ne mažiau kaip po 60° į abi puses.

 

2. Reikalavimai apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisams ir jų įrengimui (reikalavimai pagal JT EEK taisyklę Nr. 48).

2.1. Privalomų apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų kiekis ir išdėstymas nurodyti 1 lentelėje (parengta vadovaujantis R48 su 04 serijos pakeitimais, įsigaliojusiais 2008-07-11)

1 lentelė. Privalomų ir leidžiamų apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų kiekis ir išdėstymas.

a- Turi būti po 2 atšvaitus iš abiejų pusių. Priekiniai atšvaitai turi būti ne toliau kaip 3 m nuo priekio, galiniai ne toliau kaip 1 m nuo galo. Atstumas tarp atšvaitų turi būti ne didesnis kaip 3 m, todėl jų skaičius parenkamas taip, kad atitiktų visus 3 reikalavimus.

b- Privalomi ilgesnėms kaip 6 m priekaboms, skaičius priklauso nuo ilgio ir atitinka reikalingų atžvaitų kiekį ir išdėstymą, žr. 1pav.

 

2.2. Apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų geometrinis apžvelgiamumas

 

Priekiniai atšvaitai

Horizontalusis kampas - 30° į vidų ir į išorę. Priekabų atveju kampas į vidų gali būti sumažintas iki 10°. Jei dėl priekabų konstrukcijos privalomieji šviesogrąžiai atšvaitai negali atitikti šio kampo reikalavimo, gali būti įtaisyti papildomi šviesogrąžiai atšvaitai, kuriems netaikomas pločio apribojimas (6.16.4.1 pastraipa); šie atšvaitai kartu su privalomaisiais šviesogrąžiais atšvaitais užtikrina būtiną matomumo kampą.

Vertikalusis kampas - 10° virš ir žemiau horizontalės. Vertikalusis kampas žemiau horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei šviesogrąžis atšvaitas yra žemiau nei 750 mm virš žemės.

 

Priekiniai gabaritiniai žibintai

Horizontalusis kampas - 45° į vidų ir 80° į išorę. Priekabų atveju kampas į vidų gali būti sumažintas iki 5° (1 pav., dešinėje pusėje šis kampas yra 7°).

Vertikalusis kampas – 15° virš ir žemiau horizontalės. Vertikalusis kampas žemiau horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei žibintai yra žemiau nei 750 mm virš žemės.

                                                        

                                                  1pav. Priekinių atšvaitų ir žibintų geometrinis apžvelgiamumas

 

Šoniniai atšvaitai

Horizontalusis kampas - 45° į priekį ir atgal.

Vertikalusis kampas - 10° virš ir žemiau horizontalės. Vertikalusis kampas žemiau horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei šviesogrąžis atšvaitas yra žemiau nei 750 mm virš žemės.

Šoniniai gabaritiniai žibintai

Horizontalusis kampas - 45° į priekį ir atgal; tačiau transporto priemonėse, kuriose šoninių gaba-ritinių žibintų įtaisyti neprivaloma, ši vertė gali būti sumažinta iki 30°.

Vertikalusis kampas - 10° virš ir žemiau horizontalės. Vertikalusis kampas žemiau horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei šoninis gabaritinis žibintas yra žemiau nei 750 mm virš žemės

Galiniai gabaritiniai žibintai

Horizontalusis kampas - 45° į vidų ir 80° į išorę.

Vertikalusis kampas - 15° virš ir žemiau horizontalės. Vertikalusis kampas žemiau horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei žibintai yra žemiau kaip 750 mm virš žemės. Vertikalusis kampas virš horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei papildomi žibintai yra žemiau kaip 2 100 mm virš žemės.

Stabdymo signalo žibintai

Horizontalusis kampas - 45° į kairę ir į dešinę nuo transporto priemonės išilginės ašies. Vertikalusis kampas - 15° virš ir žemiau horizontalės. Tačiau vertikalus kampas žemiau

horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei žibinto aukštis yra mažesnis kaip 750 mm. Vertikalus kampas virš horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, kai papildomi žibintai yra ne mažiau kaip 2 100 mm virš žemės.

Galiniai posūkių rodikliai

Horizontalusis kampas - 45° į vidų ir 80° į išorę.

Vertikalusis kampas - 15° virš 1, 1a, 1b, 2a, 2b ir 5 kategorijos posūkių rodiklių žibintų horizontalės ir žemiau. Vertikalusis kampas žemiau horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei žibintai yra mažiau kaip 750 mm virš žemės. Vertikalusis kampas virš horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei pa-pildomi žibintai yra ne mažiau kaip 2 100 mm virš žemė

Galiniai trikampiai atšvaitai

Horizontalusis kampas - 30° į vidų ir į išorę.

Vertikalusis kampas - 15° virš ir žemiau horizontalės. Vertikalusis kampas žemiau horizontalės gali būti sumažintas iki 5°, jei šviesogrąžis atšvaitas yra žemiau nei 750 mm virš žemės.

Galinis rūko žibintas

Horizontalusis kampas - 25° į dešinę ir į kairę.

Vertikalusis kampas - 5° virš ir žemiau horizontalės.

 

2.3. Ilgesnės kaip 8 m priekabos turi būti paženklintos ilgų transporto priemonių galinio ženklinimo ženklais atitinkančiais JT EEK taisyklės Nr. 70 reikalavimus.

2.4. Apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai turi būti sertifikuoti ir turėti tipo patvirtinimo žymenis.

 

3. Movos (mechaniniai sukabinimo įtaisai; reikalavimai pagal JT EEK taisyklę Nr. 55)

 

3.1. Sukabinimui su velkančiuoju automobiliu turi būti naudojamas B 50X klasės mova (žr. 2 pav.) atitinkanti Priekabos charakteristikas ir turinti tipo patvirtinimo žymenis.

3.2. Movos rutulinio sujungimo centro aukštis, kai Priekaba pakrauta ir jos grindys yra horizontalioje padėtyje, turi būti 430 ± 35 mm nuo kelio paviršiaus.

                                                                                                   2pav. B 50X klasės mova ir sertifikavimo žymenų pavyzdys

3.3. Grąžulas gali būti sertifikuotas. Jei grąžulas neturi sertifikavimo žymenų, tačiau yra paprastos konstrukcijos, jo atsparumui įvertinti gali būti atliekami skaičiavimai. Jei grąžulas yra sudėtingos konstrukcijos ir nėra sertifikuotas, jam reikalinga atlikinėti stiprumo bandymus.

3.4. Priekaboje turi būti įrengta pakeliama atrama grąžului, atkabintai priekabai palaikyti pusiausvyros padėtyje. Ši atrama neturi trukdyti važiuojant. Jeigu tam tikro tipo priekabos sukabintuvo vertikali apkrova yra didesnė kaip 50 kg kai ta priekaba tolygiai pakrauta taip, kad jos masė atitinka didžiausią techniškai leistiną pakrautos priekabos masę, atrama turi turėti atraminį įtaisą, kurio aukštį būtų galima reguliuoti.

3.5. Priekabos grąžulo atsparumas turi būti ne mažesnis nei reikalingas skaičiuojant pagal ISO 7641/1 numatytą metodiką.

 

3.6. Ratai ir padangos (reikalavimai pagal JT EEK taisyklę Nr. 30)

 

3.6.1 Priekabos ratai turi būti serijinės gamybos kelių transporto priemonių ratai su kelių transporto priemonių padangomis. O1 klasės transporto priemonės tos pačios ašies padangų gamintojas ir padangos protektoriaus raštas gali būti skirtingi. Jei priekabose įrengti stabdžiai, kai priekabos bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. turi būti naudojamos padangos, skirtos važiuoti žiemą (žymimos ženklais „M+S“, „*“ arba užrašu „All seasons“). Naudojamų padangų protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip – 1,6 mm.

3.6.2. Padangų charakteristikos turi atitikti priekabos charakteristikas pagal leistiną ašies apkrovą (žr. 3. pav. a, 2 lentelė), greitį (žr. 3 lentelė) ir būti paženklintos tipo patvirtinimo žymenimis (žr. 3. pav. b).

3pav. Padangų matmenys, apkrovos ir greičio indeksas, b - sertifikavimo žymenys.

                                                                   2 lentelė. Padangos apkrovos indeksų reikšmės

                                                        

                                                                 3 lenetelė. Padangos greičio indeksų reikšmės

 

4. Valstybinio numerio ženklo tvirtinimo vieta (reikalavimai pagal Reglamentą (ES) Nr. 1003/2010)

 

4.1. Priekabos gale turi būti įrengta valstybinio numerio ženklo tvirtinimo vieta, kuri turi būti tokių mažiausių matmenų keturkampio formos paviršius:

arba plotis 520 milimetrų, aukštis 120 milimetrų;

arba plotis 340 milimetrų, aukštis 240 milimetrų.

4.2. Valstybinio numerio ženklas turėtų būti Priekabos galinės dalies centre arba į kairę nuo išilginės simetrijos  ašies (žr. 4 pav. a). Ženklas negali būti išsikišęs už priekabos gabarito (žr. 4 pav. b).

4.3. Kairysis numerio ženklo kraštas negali būti išsikišęs į kairę nuo plokštumos kuri liečia kraštutinį transporto priemonės kairįjį šoną ir yra lygiagreti išilginei simetrijos plokštumai.

4.4. Numerio ženklas turi būti statmenas išilginei transporto priemonės simetrijos plokštumai.

4.5. Apatinis numerio ženklo kraštas turi būti ne mažesniame kaip 0,30 m aukštyje virš žemės, viršutinis numerio ženklo kraštas turi būti ne didesniame kaip 1,20 m aukštyje virš žemės.

                                                               a)                                                                                                                                                       b)

                                                                           4pav. Valstybinis numeris neleistinai išsikiša už Priekabos gabaritinio matmens.

 

5. Purslų taškymą ribojančios sistemos (reikalavimai pagal Reglamentą (EB) Nr. 109/2011)

 

5.1. Jeigu priekabos kėbulas neuždengia ratų taip, kaip nurodyta reikalavimuose ratų gaubtams (sparnams), turi būti įrengti ratų gaubtai (sparnai). Sparnai turi dengti ratus visu pločiu ir turi būti kiek galint arčiau rato. Į priekį ratas turi būti uždengtas ne mažiau kaip 70° kampu nuo vertikalios plokštumos einančios per rato centrą. Galinis gaubto kraštas turi būti ne aukščiau kaip 100 mm virš horizontalios plokštumos einančios per rato centrą. Rato gaubto išorinio krašto gylis, pamatuotas vertikalioje per rato ašį einančioje plokštumoje, turi būti ne mažesnis kaip 45 mm. Artėjant į pakraštį, jis gali mažėti. Rekomenduojama įrengti ir purvasaugius. Jie turi būti ne mažesnio pločio kaip priekabos ratai, o apatinis jų kraštas turi būti ne aukščiau kaip 200 mm nuo kelio paviršiaus. Šiuos reikalavimus turi tenkinti nepakrauta priekaba. Radialinis ilgis Rv turi būti ne didesnis nei 1,25 padangos skersmens – R. (žr. 5 pav.). Plotis c turi būti ne daugiau nei 75mm, jei Rv≥1,0R arba nedaugiau 100mm, jei Rv<1,0R. Sparno plotis q turi būti toks, kad būtų dengiamas bent padangos plotis b, atsižvelgiant į tolimiausias padangos ir (arba) rato komplekto iškyšas, kurias yra nurodęs gamintojas.

                                                                           

 

 

                                                              

                                                                                  5pav. Ratų gaubtai (sparnai) ir purvasaugiai.

 

6. Stabdžių sistema (reikalavimai pagal JT EEK taisyklę Nr. 13)

 

6.1. Turi būti įrengti lynai (grandinės), kurie neleistų priekabos grąžului pasiekti kelio paviršiaus sukabintuvo atsikabinimo atveju, išskyrus savistabdes priekabas.

6.2. Jei TP sumontuota inercinių stabdžių sistema, reikalinga įvertinti inercinio įtaiso ir stabdžių mechanizmo suderinamumą. Suderinamumo įvertinimas atliekamas skaičiavimu, kurį pateikia užsakovas arba skaičiavimą atlieka ekspertas (žr. šios metodikos 7.1 -7.2 p. ir 8p.).

6.3. Jei TP sumontuoti pneumatiniai, hidrauliniai ar elektriniai stabdžiai, tokia stabdžių sistema turi būti patikrinta techninėje tarnyboje.

 

7. Bendrieji reikalavimai priekabos konstrukcijai

 

7.1. Priekabos ratai su rėmu turi būti jungiami panaudojant elastingus pakabos elementus ir amortizatorius. Be elastinių elementų, išimties atveju, gali būti priekabos, kurių didžiausia techniškai leistina pakrautos priekabos masė yra ne didesnė kaip 200 kg.

7.2. Jeigu priekabos kėbule numatyti įstiklinti langai, jiems įstiklinti turi būti naudojami saugūs kelių transporto priemonėms skirti stiklai atitinkantys JT EEK taisyklės Nr. 43 reikalavimus ir pažymėti atitinkamais tipo patvirtinimo žymenimis.

7.3. Jeigu priekabos kėbule įrengtos durys, vyriais tvirtinamos šoninės durys, jos turi atsidaryti taip, kad atidaromų durų kraštas būtų nukreiptas atgal. Jeigu yra dvigubos durys, šis reikalavimas galioja durims, kurios atsidaro pirmosios. Durų atidarymo rankenos neturi sudaryti pavojingų iškyšų.

 

8. Galinė apsauga nuo palindimo (reikalavimai pagal JT EEK taisyklė Nr. 58)

 

8.1. Jeigu priekabos kėbule įrengtos durys, vyriais tvirtinamos šoninės durys, jos turi atsidaryti taip, kad atidaromų durų kraštas būtų nukreiptas atgal. Jeigu yra dvigubos durys, šis reikalavimas galioja durims, kurios atsidaro pirmosios. Durų atidarymo rankenos neturi sudaryti pavojingų iškyšų.

 

9. Priekabos ir vilkiko elektros sistemų jungtys

 

9.1. 12 V elektros sistemų sujungimui naudojami kištuko lizdai ir kištukai, atitinkantys standartų ISO 1724, tipas 12 N (normalus) ir ISO 3732, tipas S (papildomas) reikalavimus.

                                                                           4 lentelė. ISO 1724, tipas 12 N (normalus)

 

10. M1 ir N1 klasės transporto priemonių sujungimui su priekabomis gali būti naudojama 13 kontaktų kištukinė jungtis, atitinkanti standarto ISO 11446 reikalavimus.

                                                                               5 lenetelė. ISO 3732, tipas S (papildomas)

 

11. Minimalūs reikalavimai pagaminimo kokybei

 

11.1. Priekabos turi būti gaminamos atsižvelgiant į geros mašinų gamybos praktikos reikalavimus ir turi būti įmanoma jas saugiai eksploatuoti.

11.2. Priekabos konstrukcinių elementų suvirinimo procedūros turi būti atliktos pagal bendrąsias lydomojo suvirinimo taisykles. Visos suvirinimo siūlės, vizualiai vertinant, turi būti patenkinamos kokybės (be įtempimų koncentratorių, šlako intarpų ir kitų suvirinimo defektų.

11.3. Didžiausių apkrovų vietose konstrukciniai elementai neturi būti jungiami vien suvirinimu be papildomos fiksacijos. Pvz. grąžulas - rėmas (6 pav.), ašiagalis – ašis (7 pav.).

                           a)                                                                             b)

               6 pav. Grąžulo ir rėmo jungimo būdai. a – leistinas jungimo būdas, b - neleistinas.

                                                                         a)                                                                                                                                       b)

                                                7 pav. Ašiagalio ir ašies jungimo būdai. a – leistinas jungimo būdas, b - neleistinas.

 

11.4. Priekabos rėmas turi būti vientisa konstrukcija be staigių standumo pasikeitimų ir elementų sukeliančių įtempimų koncentraciją (atkreipti dėmesį į grąžulo sujungimo su rėmu vietą ir būdą). Jeigu abejojama rėmo atsparumu, jo atsparumas gali būti patikrintas skaičiavimu pagal pridedamą metodiką.

11.5. Priekabos išoriniai elementai neturi turėti aštrių briaunų ir išsikišimų, galinčių sukelti sužeidimo ar užsikabinimo pavojų.

11.6. Visi srieginiai sujungimai turi būti reikiamai užveržti. Sukabintuvų tvirtinimui turi būti naudojami ne žemesnės kaip 8.8 klasės varžtai su apsauga nuo savaiminio atsipalaidavimo.

11.7. Priekaba turi būti nudažyta danga, saugančia priekabą nuo korozijos ir suteikiančia tinkamą estetinį vaizdą. Leidžiamos ir kitos dangos, atliekančios antikorozinę apsaugą ir suteikiančios priekabai tinkamą estetinį vaizdą.

11.8. Visi ratai turi būti vienodo diametro, pločio ir atitikti padangų matmenis. Padangos turi būti vienodos, protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm. Ratai ir padangos turi būti be didesnių pažeidimų.

11.9. Priekabų, išskyrus specialios paskirties priekabas, nuosava masė turi būti ne didesnė kaip pusė maksimalios leistinosios masės.

 

SAVADARBĖS PRIEKABOS TECHNINĖ ESPERTIZĖ

 

Techninė ekspertizė – gaminamos ar perdirbtos transporto priemonės techninės dokumentacijos bei pagamintos ar perdirbtos transporto priemonės atitikties nustatytiems reikalavimams įvertinimas.

Ši tvarka taikoma Lietuvos Respublikoje gaminamoms vienetinės ir smulkiaserijinės gamybos, šalyje  eksploatuojamoms perdirbtoms ir perdirbamoms, taip pat iš užsienio įvežamoms perdirbtoms transporto priemonėms. Pagamintų ir perdirbtų transporto priemonių konstrukcija ir techninė būklė turi atitikti susisiekimo ministro įsakymais patvirtintus Pagrindinius techninius reikalavimus kelių transporto priemonėms bei Techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms.

Pagamintų ir perdirbtų transporto priemonių techninė ekspertizė turi būti vykdoma laikantis susisiekimo ministro įsakymu patvirtintų Gaminamų ir perdirbamų kelių transporto priemonių techninės ekspertizės taisyklių. Transporto priemonės, pagamintos ar perdirbtos nesilaikant šios tvarkos, neregistruojamos, jas eksploatuoti draudžiama.

Techninės dokumentacijos ir transporto priemonės techninę ekspertizę atlieka:

· antros kategorijos ekspertizių įmonė – gaminant vienetinę priekabą, kurios leistina bendroji masė ne didesnė kaip 750 kg, atliekant vienetinį transporto priemonės perdirbimą;

· pirmos kategorijos ekspertizių įmonė – gaminant vienetinę transporto priemonę bei smulkiaserijinės gamybos bandomąjį pavyzdį, perdirbant vienetinę transporto priemonę, gaminant nevienetinio perdirbimo bandomąjį pavyzdį.

Transporto priemonių technines ekspertizes atlieka atitinkamą kvalifikaciją turintys kelių transporto priemonių ekspertai.

Paslaugų kainas už technines ekspertizes nustato ekspertizių įmonės.

Techninė ekspertizė atliekama žodžiu arba raštu gavus užsakovo prašymą, šalims nustačius ekspertizės tikslus ir sąlygas bei sudarius sutartį, kurioje nustatomas techninės ekspertizės tikslas bei objektas, atlikimo etapai ir terminai, užsakymo priėmimo data, užsakovo, ekspertizių įmonės rekvizitai. Užsakovas pateikia techninę dokumentaciją, kuri nurodyta Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkoje.

Techninės dokumentacijos ir transporto priemonės ekspertizės metu nustatoma:

· ar techninė dokumentacija užtikrina gaminamos arba perdirbamos transporto priemonės atitiktį nustatytiems techniniams reikalavimams;

· ar pagaminta arba perdirbta transporto priemonė atitinka projektinę techninę dokumentaciją;

· pagaminimo ir perdirbimo darbų kokybė;

· ar pagaminta arba perdirbta transporto priemonė atitinka nustatytus techninius reikalavimus.

Kelių transporto priemonių techninės ekspertizės įmonių sąrašas:

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

Lietuvos ir Vokietijos UAB „Tuvlita“ (Vilniaus TAC)

Vilnius, Lentvario g. 7A

(8 5)  266 11 21

UAB „TRANSPORTO STUDIJOS“ (Vilniaus TAS)

Vilniaus r. sav., Užubalių k., Senasis Ukmergės kel. 16

(8 5)  260 30 70

UAB „Auto ekspertas

Vilnius, Ateities g. 21

8 686 22 475

UAB Kauno techninės apžiūros centras

Kaunas, Raudondvario pl. 234

(8 37)  45 27 11

UAB „TRANSKONA“ (Klaipėdos TAC)

Klaipėda, Šilutės pl. 50

(8 46)  34 22 98

UAB „Šiaulių techninių apžiūrų centras“

Šiauliai, Metalistų g. 3A

(8 41)  50 94 01

Meilutės Račkauskaitės įmonė

Šiauliai, Vilniaus g. 8

(8 41)  52 43 52

UAB Panevėžio techninės apžiūros centras

Panevėžys, Pramonės g. 12

(8 45)  46 66 61

UAB „Skirlita“ (Alytaus TAC)

Alytaus r. sav., Alytaus sen., Miklusėnų k., Kauno g. 3

(8  315)  76 198

UAB Marijampolės techninės apžiūros centras

Marijampolė, Gamyklų g. 4

(8 343)  98 707

UAB „Utenos techninių apžiūrų centras“

Utena, Metalo g. 1

(8 389)  69 627

UAB „Telšių techninių apžiūrų centras“

Telšiai, Mažeikių g. 13

(8 444)  69 180

UAB „Tauragės techninių apžiūrų centras“

Tauragė, Melioratorių g. 14

(8 446)  72 130

 

PRIEKABŲ IR PUSPRIEKABIŲ KLASIFIKAVIMAS

 

Kategorija O – priekabos ir puspriekabės:

O1 klasė – priekabos, kurių techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė ne didesnė kaip 0,75 t (lengva arba lengvojo automobilio priekaba (puspriekabė);

O2 klasė – priekabos, kurių techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė didesnė kaip 0,75 t, tačiau ne didesnė kaip 3,5 t (krovininio automobilio priekaba (puspriekabė);

O3 klasė – priekabos, kurių techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė didesnė kaip 3,5 t, tačiau ne didesnė kaip 10 t (krovininio automobilio priekaba (puspriekabė);

O4 klasė – priekabos, kurių techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė didesnė kaip 10 t (krovininio automobilio priekaba (puspriekabė);

Puspriekabės techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendrąja) mase vadinama puspriekabės ašims tenkanti visiškai pakrautos puspriekabės masės dalis.